Een goede contentstrategie zorgt voor het versterken van je merk en het verhoogt de kans op terugkerende klanten. Het helpt je bepalen wat, wanneer en welke (nieuwe) content relevant is voor je publiek. In de contentstrategie wordt onder andere de contentplanning verwerkt. In ons artikel ‘Heb ik een contentplanning nodig?’ kun je hier meer over lezen. De contentstrategie zorgt voor meer structuur op de lange termijn. Het dwingt je daarbij ook om goed na te denken over wat je wanneer en waar wil gaan doen en wat het doel is van je acties.
Een belangrijk onderwerp om centraal te zetten in je contentstrategie is dan ook je doel. Wat wil je nu precies gaan bereiken in een bepaalde periode met je content? Denk bijvoorbeeld aan het creëren van meer naamsbekendheid, het verhogen van de productverkoop of meer websiteverkeer generen. Elke goede strategie begint met een duidelijk doel opstellen!
Daarnaast staat natuurlijk je doelgroep ook vooraan in de rij. Onderzoek de customer journey en maak voor jezelf een buyer persona. Dit kan bijvoorbeeld door interviews en klantenonderzoek. Als je weet wie je doelgroep is kan je je als merk beter positioneren. Wil je resultaten boeken? Weet dan wie je klant is!
Als laatste zijn er nog een aantal onderwerpen die zeker terug mogen komen in je contentstrategie. Verwerk hier namelijk ook al welke kanalen en middelen je in gaat zetten. Waar ligt de interesse van je publiek? Als je antwoord hebt op die vraag, dan kan je je content op een effectieve manier in gaan delen.
Daarnaast staat natuurlijk je doelgroep ook vooraan in de rij. Onderzoek de customer journey en maak voor jezelf een buyer persona. Dit kan bijvoorbeeld door interviews en klantenonderzoek. Als je weet wie je doelgroep is kan je je als merk beter positioneren. Wil je resultaten boeken? Weet dan wie je klant is!
Als laatste zijn er nog een aantal onderwerpen die zeker terug mogen komen in je contentstrategie. Verwerk hier namelijk ook al welke kanalen en middelen je in gaat zetten. Waar ligt de interesse van je publiek? Als je antwoord hebt op die vraag, dan kan je je content op een effectieve manier in gaan delen.
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!
Blijf op de hoogte van de leukste online marketing nieuwtjes en handige tips & tricks
Vul onderstaand formulier in dan nemen we z.s.m. contact met je op voor een SEO Quickscan.