Wat is een goede contentstrategie?

Vind wat je wilt weten over social media
via de kennisbank van mr online marketing

Hoe kom je tot een goede contentstrategie?

Een goede contentstrategie zorgt voor het versterken van je merk en het verhoogt de kans op terugkerende klanten. Het helpt je bepalen wat, wanneer en welke (nieuwe) content relevant is voor je publiek. In de contentstrategie wordt onder andere de contentplanning verwerkt. In ons artikel ‘Heb ik een contentplanning nodig?’ kun je hier meer over lezen. De contentstrategie zorgt voor meer structuur op de lange termijn. Het dwingt je daarbij ook om goed na te denken over wat je wanneer en waar wil gaan doen en wat het doel is van je acties.

Jouw doel

Een belangrijk onderwerp om centraal te zetten in je contentstrategie is dan ook je doel. Wat wil je nu precies gaan bereiken in een bepaalde periode met je content? Denk bijvoorbeeld aan het creëren van meer naamsbekendheid, het verhogen van de productverkoop of meer websiteverkeer generen. Elke goede strategie begint met een duidelijk doel opstellen!

Daarnaast staat natuurlijk je doelgroep ook vooraan in de rij. Onderzoek de customer journey en maak voor jezelf een buyer persona. Dit kan bijvoorbeeld door interviews en klantenonderzoek. Als je weet wie je doelgroep is kan je je als merk beter positioneren. Wil je resultaten boeken? Weet dan wie je klant is!

Als laatste zijn er nog een aantal onderwerpen die zeker terug mogen komen in je contentstrategie. Verwerk hier namelijk ook al welke kanalen en middelen je in gaat zetten. Waar ligt de interesse van je publiek? Als je antwoord hebt op die vraag, dan kan je je content op een effectieve manier in gaan delen. 

de doelgroep

Daarnaast staat natuurlijk je doelgroep ook vooraan in de rij. Onderzoek de customer journey en maak voor jezelf een buyer persona. Dit kan bijvoorbeeld door interviews en klantenonderzoek. Als je weet wie je doelgroep is kan je je als merk beter positioneren. Wil je resultaten boeken? Weet dan wie je klant is!

Als laatste zijn er nog een aantal onderwerpen die zeker terug mogen komen in je contentstrategie. Verwerk hier namelijk ook al welke kanalen en middelen je in gaat zetten. Waar ligt de interesse van je publiek? Als je antwoord hebt op die vraag, dan kan je je content op een effectieve manier in gaan delen. 

Gerelateerde vragen

Heb ik een contentplan nodig?

Een contentplan is eigenlijk een kalender waarin je een duidelijk overzicht hebt over de content die jij gaat posten voor jouw bedrijf. Het is onmisbaar voor goed contentmanagement, omdat je gemakkelijk kunt...

Welk Social Media kanaal moet ik gebruiken?

Welk social media kanaal moet je nu kiezen voor je onderneming? Als je jouw doelgroep hebt vastgesteld, de posts hebt gemaakt en je bent....

Wat is Social Media Advertising?

De naam zegt het eigenlijk al: Social Media Advertising is het adverteren via social media. Je kunt hierbij denken aan Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok etc. Eigenlijk gewoon alles wat er online te vinden is...

Wat zijn paid, owned en earned media?

Paid media, de betekenis zit hem eigenlijk al in de naam. Het is de media, ofwel reclame, waar je voor betaald. Daarbij is het ook zo dat deze reclame...

Samen boeken we online resultaat

Mogen we ook voor jou aan de slag?