een goede content-strategie?

Vind wat je wilt weten via de kennisbank van mr online marketing

Hoe kom je tot een goede content- strategie?

Een goede contentstrategie zorgt voor het versterken van je merk en het verhoogt de kans op terugkerende klanten. Het helpt je bepalen wat, wanneer en welke (nieuwe) content relevant is voor je publiek. In de contentstrategie wordt onder andere de contentplanning verwerkt. In ons artikel ‘Heb ik een contentplanning nodig?’ kun je hier meer over lezen. De contentstrategie zorgt voor meer structuur op de lange termijn. Het dwingt je daarbij ook om goed na te denken over wat je wanneer en waar wil gaan doen en wat het doel is van je acties.

Jouw doel

Een belangrijk onderwerp om centraal te zetten in je contentstrategie is dan ook je doel. Wat wil je nu precies gaan bereiken in een bepaalde periode met je content? Denk bijvoorbeeld aan het creëren van meer naamsbekendheid, het verhogen van de productverkoop of meer websiteverkeer generen. Elke goede strategie begint met een duidelijk doel opstellen!

Daarnaast staat natuurlijk je doelgroep ook vooraan in de rij. Onderzoek de customer journey en maak voor jezelf een buyer persona. Dit kan bijvoorbeeld door interviews en klantenonderzoek. Als je weet wie je doelgroep is kan je je als merk beter positioneren. Wil je resultaten boeken? Weet dan wie je klant is!

Als laatste zijn er nog een aantal onderwerpen die zeker terug mogen komen in je contentstrategie. Verwerk hier namelijk ook al welke kanalen en middelen je in gaat zetten. Waar ligt de interesse van je publiek? Als je antwoord hebt op die vraag, dan kan je je content op een effectieve manier in gaan delen. 

de doelgroep

Daarnaast staat natuurlijk je doelgroep ook vooraan in de rij. Onderzoek de customer journey en maak voor jezelf een buyer persona. Dit kan bijvoorbeeld door interviews en klantenonderzoek. Als je weet wie je doelgroep is kan je je als merk beter positioneren. Wil je resultaten boeken? Weet dan wie je klant is!

Als laatste zijn er nog een aantal onderwerpen die zeker terug mogen komen in je contentstrategie. Verwerk hier namelijk ook al welke kanalen en middelen je in gaat zetten. Waar ligt de interesse van je publiek? Als je antwoord hebt op die vraag, dan kan je je content op een effectieve manier in gaan delen. 

Gerelateerde vragen

5 tips en 18 Social Media content ideeën

Heb jij op het moment geen content inspiratie? En vind je het lastig om elke keer weer iets te bedenken en te posten? Dat begrijpen wij. Het is ook ontzettend...

Hoe het Instagram algoritme werkt in 2021

Je vraagt je vast wel eens af: waarom krijgen mijn posts de ene keer wel veel bereik, en de andere keer niet? Het algoritme van Instagram zorgt nog wel eens voor verwarring...

Wat is een goede contentstrategie?

Een goede contentstrategie zorgt voor het versterken van je merk en het verhoogt de kans op terugkerende klanten. Het helpt je bepalen wat, wanneer en welke (nieuwe) content relevant is voor je publiek.

Wat zijn paid, owned en earned media?

Paid media, de betekenis zit hem eigenlijk al in de naam. Het is de media, ofwel reclame, waar je voor betaald. Daarbij is het ook zo dat deze reclame op iemand anders’ media voorkomt. Bijvoorbeeld bij Facebook Ads...

Welk Social Media kanaal moet ik gebruiken?

Welk social media kanaal moet je nu kiezen voor je onderneming? Als je jouw doelgroep hebt vastgesteld, de posts hebt gemaakt en je bent....

Heb ik een contentplanning nodig?

Een contentplan is eigenlijk een kalender waarin je een duidelijk overzicht hebt over de content die jij gaat posten voor jouw bedrijf. Het is onmisbaar voor goed contentmanagement, omdat je gemakkelijk kunt...
Wacht! Dit wil je niet missen…

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte van de leukste online marketing nieuwtjes en handige tips & tricks

Gratis SEO Quickscan

Vul onderstaand formulier in dan nemen we z.s.m. contact met je op voor een SEO Quickscan.