Een contentplan. Wat houdt dat nu precies in? Een contentplan is eigenlijk een kalender waarin je een duidelijk overzicht hebt over de content die jij gaat posten voor jouw bedrijf. Het is onmisbaar voor goede contentmanagement, omdat je gemakkelijk kunt zien wat je de komende weken of maanden op je planning hebt staan. Denk dan bijvoorbeeld aan welke posts je wanneer online gaat zetten, wat voor afbeelding je gaat uploaden en welke tekst erbij komt. Is het een productfoto, of een sfeerfoto? Als je dit van tevoren klaar zet in je contentplan hoef je je hier verder geen zorgen meer maken. Zeg maar gedag tegen die last-minute stress!
Er is geen ‘perfecte’ blueprint voor een contentplan. Wel is het handig als er altijd een aantal elementen in voorkomen. Bedenk wat je wil gaan communiceren, de boodschap van het bericht. Daarnaast welke doelgroep je ermee gaat aanspreken en op welk kanaal je dit gaat plaatsen. Dan het type post wat je gaat plaatsen met de bijpassende tekst en wanneer je wil dat de post online komt. Als laatste is het handig om in stellen wat het budget is wat je precies voor de post over hebt. Je wil namelijk niet dat je aan het einde van een bepaalde periode voor onverwachte kosten komt te staan, neem dit dus zeker mee in je planning.
Social Media Marketing kan tegenwoordig niet meer ontbreken bij een bedrijf. Weet jij nog niet zo goed hoe je hieraan moet beginnen? Of wil je dit liever volledig uitbesteden? Neem dan contact op met een van onze medewerkers!
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!
Blijf op de hoogte van de leukste online marketing nieuwtjes en handige tips & tricks
Vul onderstaand formulier in dan nemen we z.s.m. contact met je op voor een SEO Quickscan.