Iedereen houdt van verhalen en al helemaal als ze goed verteld worden. Waarom zou je jouw verhaal dan ook niet delen via social media platformen? Op deze manier verbind je (potentiële) klanten met je bedrijf.
Storytelling via social media is niet gemakkelijk. Als je post niet interessant genoeg is, haakt men af. Daarom wij geven je 3 tips hoe je jouw merkverhaal kunt doorvertalen naar je social media kanalen.
1. Gebruik betrouwbare hoofdpersonen
Mensen verbinden zich met mensen, niet met bedrijven. Dat komt omdat we ons met andere mensen kunnen identificeren. Daarnaast roept een hoofdpersoon veel herkenning op. Dat is juist wat je wil. Plaats persoonlijke content en laat ook vooral zien waarom je doet wat je doet.
2. Betrek je volgers in het verhaal/ken je doelgroep
Weet wie je doelgroep is en welke content voor hen relevant is. Wat willen zij zien? Wat vinden zij interessant? Als je ervoor zorgt dat je je content kunt afstemmen op de behoefte van je (potentiële) klanten, zorgt je voor meer interactie.
3. Breng verhaalstructuur aan
Een verhaal heeft een begin, middenstuk en einde. Maar je hoeft je verhaal niet in één keer kwijt aan je volgers. Door je verhaal op te delen in hoofdstukken, wek je nieuwsgierigheid op bij je (potentiële) klanten. Voorbeeld: Plaats een serie van online advertenties die samen een verhaal vormen.
Heb je moeite met het doorvertalen van je merkverhaal naar je social media kanalen, of wil je het liever allemaal uitbesteden? Neem dan contact met ons op. Ook voor andere vragen kun je bij ons terecht!
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!
Blijf op de hoogte van de leukste online marketing nieuwtjes en handige tips & tricks
Vul onderstaand formulier in dan nemen we z.s.m. contact met je op voor een SEO Quickscan.