Black friday
marketing succes

Benut jouw online kansen met deze 5 tips

Binnenkort staat Black Friday voor de deur, en dat betekent dat de grootste online winkeldag van het jaar eraan komt. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat juist jouw bedrijf opvalt te midden van deze drukte? Hoe kun je je omzet een krachtige boost geven?

De sleutel tot succes ligt in je online aanwezigheid. Black Friday is dé gelegenheid waar de kansen voor het oprapen liggen, en online marketing speelt hierin een cruciale rol. Wil je ontdekken hoe je maximaal kunt profiteren van deze mogelijkheden? Dan ben je op de juiste plek.

In dit artikel delen we de meest effectieve Black Friday online marketing tips, speciaal voor jou als ondernemer. Bereid je voor op een Black Friday die jouw bedrijf naar nieuwe hoogten zal tillen. Laten we beginnen!

Tip 1:

Zorg voor een sterke social media presence

Social media is de sleutel tot het bereiken van je doelgroep tijdens Black Friday. Zorg daarom voor hoogwaardige content. Dit is de beste manier om potentiële klanten te bereiken en je naamsbekendheid een stevige impuls te geven. Naast het creëren van top beeldmateriaal is van belang om urgentie op te roepen bij je klanten. Nu is de kans voor ze om je product en/of dienst te bemachtigen met een gereduceerd prijskaartje.

In de weken voorafgaand aan Black Friday oriënteren kopers zich al. Het is daarom aan te raden te investeren in retargeting campagnes. Dit is een marketingstrategie die wordt gebruikt om bezoekers die al eerder interactie hebben gehad met je bedrijf opnieuw te benaderen. 

Je hebt bijvoorbeeld in de aanloop naar Black Friday al gekeken of er acties waren bij je favoriete schoenenwinkel. Vervolgens krijg je op Black Friday een advertentie te zien van je geliefde schoenenzaak, met een niet te missen actie. Het is aan te raden de retargeting campagnes te focussen op websitebezoekers van de afgelopen 30 dagen.

remarketing Mr Online Marketing
Tip 2:

Versterk je impact met social media advertising

Bereik potentiële klanten met social media advertentiecampagnes die gericht zijn op Black Friday-aanbiedingen. Op deze manier kom je ook in contact bij kopers die je niet hebt weten te bereiken met je organische content. Let er ook bij de social-advertenties op dat je de noodzaak oproept. Laat woorden als ‘nu’ of ‘vandaag’ terugkomen in je tekst voor de advertentie.

Probeer op tijd in aanraking te komen met je doelgroep. Zo blijf je onder de aandacht in de aanloop naar Black Friday. Een manier om dit toe te passen is door een campagne in te richten op het verkrijgen van e-mailadressen. Hierdoor kan je direct gebruikers informeren over extra korting of andere acties. Je geeft de ontvangers een reden om terug te komen.

Tip 3:

Domineer met je advertenties op Google

Zoekmachine adverteren (SEA) is effectief voor het genereren van direct verkeer naar je Black Friday-deals. Een manier om dit te bereiken is door gebruik te maken van Performance Max. Een campagnevorm waarbij Google de targeting en verspreiding van campagnes automatiseert op basis gekregen informatie van de adverteerder.

Jij levert als adverteerder de inhoud van de campagne aan. Google gaat vervolgens kijken welke combinaties het beste aansluiten bij de voorkeur van de klant. De resultaten van het geautomatiseerde systeem zijn indrukwekkend. Vooral voor e-commerce winkels levert het een positief resultaat op. Boost ook jouw SEA-resultaten tijdens deze Black Friday periode met Performance Max. 

Performance Max Mr Online Marketing
Tip 4:

Optimaliseer je website

Een aantrekkelijke en goed geoptimaliseerde website is cruciaal tijdens Black Friday. Zorg ervoor dat je website snel laadt, gemakkelijk te navigeren is en aansluit bij de Black Friday-sfeer. Neem ook de alle hordes weg die klanten kunnen ondervinden tijdens het afrekenproces. Zo laat je geen verkopen liggen tijdens de laatste stap.

Om het winkelproces op je website zo soepel mogelijk te laten verlopen is het verstandig om nog eens naar je hosting plan te kijken. Zorg voor genoeg bandbreedte, geheugen, opslag en rekenkracht. Zo kom je niet voor onverwachte verrassingen te staan tijdens de drukke Black Friday periode. 

Tip 5:

Maak gebruik van e-mail marketing

E-mail marketing is een krachtige tool om klanten op de hoogte te houden van je Black Friday-aanbiedingen. Stuur aantrekkelijke e-mails met teasers en exclusieve kortingscodes om de interesse van je klanten te wekken.

Maak in je mails gebruik van UTM-tags (Urchin Tracking Module). UTM-tags zijn stukjes code die je aan een URL kan toevoegen. Hiermee kan je bijhouden waar het verkeer naar je website vandaan komt en welke marketinginspanningen effectief zijn gebleken. Gebruik UTM-tags daarom in je Black Friday mail zo weet je precies of het klanten heeft binnengehaald.

UTM tags Afbeelding Artikel Mr Online Marketing

Klaar voor Black Friday?

Tijdens de drukste winkelperiode van het jaar, wil je als ondernemer een goede digitale strategie klaar hebben staan. Dit is cruciaal om klanten aan te trekken en je omzetcijfers nog op te schroeven. Hoe je dit ook wil waarmaken, neem deze tips mee en implementeer ze vooral.

Heb je hier hulp bij nodig? Onze experts denken graag met je mee. Neem vooral contact op. Zo kunnen we samen je doelen overtreffen.

Houdoe!

daan 1 2 Mr Online Marketing

PLAN EEN AFSPRAAK IN MET onze EXPERT

Antwoord nodig op net die ene vraag? Of wil je kennismaken? Plan via de onderstaande knop een afspraak in met een expert.

contact

Daag ons uit met jouw nieuwste project!