E-mail marketing
e-mail marketing uitbesteden
E-mail marketing
E-mailmarketing is een online marketing methode waarbij je mensen benadert met als doel prospects en bestaande klanten voor je bedrijf te winnen en hen te binden. Het uitrollen van een e-mailcampagne heeft een groot aantal voordelen boven andere vormen van online marketing, maar moet wel goed worden opgezet om resultaat te behalen.
Mr Online Marketing is een digital marketingbureau. Wij maken steengoede e-mailcampagnes die visueel aantrekkelijk zijn maar vooral ook goed converteren.
Wij helpen je graag bij het uitdenken van het concept en ontwerp van je campagne tot aan de daadwerkelijke vormgeving, onderhoud en monitoring.
voordelen van e-mail marketing
Persoonlijk
Bereik jouw "warme" doelgroep; mensen die je kennen.
Meer conversies
Zet e-mailcampagnes in voor meer- en betere conversies
meetbaar beter
Weet hoeveel mensen jouw mail openen, lezen en doorklikken.
Identiteit
Laat bezoekers een sterke merkbeleving ervaren.
you've got mail
Een cruciaal voordeel van e-mail marketing is dat je jouw warme doelgroep met relevante content en een persoonlijke boodschap gericht motiveert om actie te ondernemen. In tegenstelling tot betaalde advertenties of een post op social media waar je een massa aanspreekt, kun je met e-mail marketing en personalisatie op de wensen en behoeften inspelen van de gebruiker. Het uiteindelijke doel is om een goede relatie met je doelgroep op te bouwen en daarmee de loyaliteit zien te versterken.
E-mail AUTOMATION
Je kunt door middel e-mail en CRM software onderzoeken welke productcategorieën of producten een websitebezoeker heeft bekeken of welke producten de klant in het verleden heeft gekocht. Stel je voor dat een klant een zak hondenbrokken koopt in jouw webshop, en jij weet dat die zak drie weken meegaat. Dan is het toch ideaal als je na drie weken een e-mail kunt laten versturen met een aanbieding voor een nieuwe zak hondenbrokken?!
E-mails kunnen zo worden afgestemd op de specifieke behoeften en interesses. Als bezoekers bijvoorbeeld een verlaten winkelmandje hebben wil je ze misschien opnieuw targeten met een aanbieding om een verkoop alsnog aan te moedigen. Zo biedt je niet alleen relevante content voor je doelgroep, maar speel je ook in op de wensen en behoeften van de klant. Zo draagt e-mailmarketing direct bij aan jouw verkopen.
E-mail MONITORING
Het opzetten van een e-mailcampagne, het richten op potentiële klanten en het volgen van de voortgang is een tijdrovende en vaak moeilijke taak om goed te doen. Mr Online Marketing richt daarvoor duidelijke data dashboards in. Vanuit daar ontwerpen en ontwikkelen we e-mail marketing campagnes die worden geopend en ervoor zorgen dat klanten blijven terugkomen voor meer.
Een groot deel van e-mail marketing zit in het rapporteren over de gegevens en het herzien van de content om zo te optimaliseren voor de beste resultaten. Onze e-mail marketing campagnes bevatten on-brand, professioneel geschreven inhoud die lezers tot het laatste woord prikkelt. Door continu A/B tests uit te voeren hebben we grip op wat ook daadwerkelijk aanslaat en blijven we jouw campagnes doorontwikkelen. De meetbare resultaten geven nauwkeurig weer wat wel en niet werkt.
Wij geloven dat samenwerking met onze klanten de beste manier is om inhoud te creëren die converteert. Niemand kent het bedrijf zoals jij. En niemand weet hoe ze e-mail marketing campagnes moeten inrichten zoals wij. Klinkt als een top team, toch?
Even videobellen? Dat kan!
Antwoord nodig op net die ene vraag? Of wil je kennismaken? Boek via onderstaande knop online meeting met een van onze experts in.
contact
Daag ons uit met jouw nieuwste project!
Mr Online Marketing is een ervaren bureau dat alle aspecten van online marketing beheerst en de online marketing strategie van jouw bedrijf samen met jou de aandacht geeft die deze verdient. Daarom maken we elke strategie op maat, afgestemd op je klanten, zodat we samen het maximale resultaat kunnen halen.
Veelgestelde vragen
E-mailmarketing omvat alle vormen van marketing en communicatie via e-mail. De bekendste vorm is het versturen van nieuwsbrieven en productmailings. Maar ook automatische e-mailcampagnes en e-mailfunnels vallen hieronder.
Heb je even? Nee, serieus: er zijn tal van redenen waarom e-mail marketing nog steeds één van de meest effectieve online marketing middelen is! Bijvoorbeeld:
- E-mailmarketing is relatief goedkoop;
- E-mailmarketing is toegankelijk;
- Je kunt goede e-mailcampagnes vaak (blijven) herhalen;
- Je bereikt specifieke klanten;
- Je kunt klanten op het perfecte moment bereiken;
- Etc.
Bij e-mail marketing automation worden e-mail campagnes geautomatiseerd en vooraf ingesteld. Hiermee zorg je ervoor dat de juiste boodschap op het juiste moment gecommuniceerd wordt naar de juiste persoon.