Social Media Marketing

Content marketing

Blauwe confetti horizontaal
Blauwe confetti horizontaal

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Samen behalen we de beste online resultaten!

Blauwe confetti horizontaal
Blauwe confetti verticaal
Blauwe confetti verticaal
Blauwe confetti verticaal
Blauwe confetti schuin
Blauwe confetti schuin

Social media marketing uitbesteden?

Vind ik leuk

Wereldwijd besteedden we in 2019 gemiddeld 2,5 uur op social media. Logisch dus dat je daar als bedrijf op wilt inspelen. Tegelijkertijd kan social media een echte ‘pain in the ass’ zijn. Door berichten van anderen heen scrollen gaat lekker. Maar wanneer je een aantal berichten per week wilt plaatsen voor jouw organisatie dan is de inspiratie gauw op. Social media uitbesteden kan daar een goede oplossing voor zijn.

 

Zowel voor business to consumer- (B2C), als voor business to business (B2B) bedrijven liggen er kansen op social media. Ieder kanaal heeft zijn eigen doelgroepen, voor- en nadelen. Als online marketingbureau bekijken we samen met jou waar de kansen liggen voor jouw organisatie. Samen stellen we heldere doelen op en gaan we aan de slag om die te behalen. Wil je het aantal leads die je via Facebook binnenkrijgt vergroten met 25%? Dan gaan we daar gericht voor aan de slag. Wil je jouw bereik op Instagram uitbouwen met huidige klanten? Goed idee! Gaan we doen. Liever een nieuwe, jonge, doelgroep bereiken via TikTok? Ook daar zijn we in thuis!

 

Dagelijks gaan wij voor onze opdrachtgevers aan de slag om hun organisaties te laten groeien. Sommige mensen hebben ‘een mannetje’ voor klusjes, wij zijn ook zo’n mannetje (of vrouwtje) maar dan voor jouw online marketing. Als jouw favoriete online marketing collega stellen we doelen en zorgen we dat die doelen behaald worden. Zo helpen we jouw organisatie te groeien. 

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Samen behalen we de beste online resultaten!

Voordelen

  • Creëer brand awareness
  • Verbeterde online vindbaarheid
  • Bouw een relatie op met jouw doelgroep
  • Vind, bereik én activeer jouw doelgroep
  • Ideaal voor remarketing
  • Meetbaar en testbaar

Aandachtspunten

  • Wees consistent en authentiek
  • Stel doelen
  • Ken je doelgroep
  • Sociale media zijn interactief
  • Reageer op tijd

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Samen behalen we de beste online resultaten!

Mr Online Marketing blij resultaat

Werkwijze

Hoe pakken we dat aan?

Voor goede social media marketing, en content marketing in het algemeen, is het belangrijk dat je weet wat je wilt bereiken. Eerst stel je KPI’s of doelen vast waarna je een duidelijk plan maakt hoe je die gaat bereiken. Op basis daarvan kun je vervolgens aan de slag met een contentplanning. Op die manier zorg je ervoor dat je op een constante en consistente manier zichtbaar bent.

Wanneer wij onze opdrachtgevers hierbij helpen maken we vaak gebruik van het 3H-model van Google. Die drie H’s staan voor Hero, Hub en Hygiene. In eerste instantie is dit model door Google ontworpen specifiek voor YouTube. Maar inmiddels is het bewezen één van de beste contentstrategieën voor alle platforms. De strategie is erop gericht om het hele jaar door zichtbaar te zijn en gebruik te maken van drie soorten content die elkaar versterken.

Hero hub hygiene model Mr Online Marketing

Hygiene content

Het hele jaar door wordt hygiene-content geplaatst. Dit zijn berichten en tijdloze (ofwel evergreen) content waar je doelgroep zelf naar op zoek is. Het doel van dit type content is met name het verbeteren van je online vindbaarheid (SEO) en uiteindelijk het verhogen van de conversie. Voorbeelden van hygiene content die wij vaak posten zijn recepten (voor horeca-bedrijven), how-to-video’s en FAQ’s. Deze content is er dus echt op gericht om jouw volgers te helpen, daarom wordt deze categorie ook wel help-content genoemd.

Hub content

Daarnaast wordt regelmatig hub-content geplaatst. Dit kan eens per week, per maand of (minimaal) eens per twee maanden zijn. Het doel hiervan is om echt in te spelen op jouw doelgroep. Dit kan door hen te vermaken, of door content te maken die aansluit op hun interesses of behoeften. Het doel van hub content is dan ook om je doelgroep aan je te binden, het creëren van merkvoorkeur dus eigenlijk. Voorbeelden hiervan zijn terugkerende series, zoals de KLM Cockpit Tales Series, maar bijvoorbeeld ook het maandelijkse clubblaadje van de lokale sportclub. 

Hero content

Tot slot wordt de strategie compleet gemaakt met hero-content. Dit is de krachtpatser van een goede contentstrategie. Je gebruikt dit type niet vaak, maximaal zo’n vier keer per jaar, met als doel om volgers zo te verrasssen dat ze jouw content willen gaan delen. Zo kun je in korte tijd veel aandacht genereren voor jouw organisatie. Het is daarom belangrijk dat deze content opvalt. Daarnaast zal dit voor veel mensen een eerste indruk zijn van jouw merk, dus het is ook nog eens belangrijk dat de content er aantrekkelijk uitziet. 

Een goed voorbeeld hiervan is de #TooLatergram-actie van het Wereld Natuurfonds. Hierin liet de organisatie een aantal bekende reisvloggers landschapsfoto’s posten, die ze een aantal dagen later vervingen voor foto’s van verwoeste landschappen. Een ander voorbeeld is de recente actie van rapper Famke Louise om haar documentaire tegen het gebruik van bont te promoten.

Mogelijk is dit ook interessant?

Onze overige diensten

Social Media Advertising

Met slimme retargeting campagnes afgehaakte klanten terughalen? Of een lookalike doelgroep maken om nieuwe klanten te vinden? Geen probleem!

SEO (Search Engine Optimization)

Bovenaan in Google? Weten waar jouw doelgroep naar zoekt en hoe je daar het beste op kunt inspelen? Wij helpen je van onderzoek tot plaats 1 in zoekmachines.

Toch wat anders?

Neem eens een kijkje bij de rest van onze diensten. Misschien vind je daar wat je zoekt. Ook niet? Neem dan gerust contact met ons op. Wij houden wel van een uitdaging!

Een aantal van onze opdrachtgevers

Voor wie we ons al keihard inzetten?

Samen boeken we online resultaat

Mogen we ook voor jou aan de slag?

Een aantal van onze partners

Met wie we werken?

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op!
Wat anderen zeggen
Graaggoedonline.nl
Lees verder
Mr. Online Marketing gaat supernetjes om met zijn klanten. Hij communiceert helder, houdt zich altijd aan zijn afspraken en maakt daadwerkelijk een verschil met zijn online marketing skillset!
Luca Catering
Lees verder
Super geregeld bij Mr Online Marketing wij zijn erg tevreden. Maandelijks worden onze socials bijgehouden en links gemaakt naar de website's. Geen gekke bedragen en altijd bereikbaar. Kortom een aanrader.
24-uurs Zorgservice
Lees verder
Tim heeft veel kennis op het gebied van online marketing. Door goed te luisteren naar wensen van zijn cliënten is hij goed in staat om snel de juiste tactiek te benoemen en heeft hij creatieve oplossingen waar je in de eerste instantie zelf niet aan denkt. Tim communiceert duidelijk en direct. Ik heb veel waardering voor zijn prettige en positieve manier van werken.