Social media advertising
social media advertenties uitbesteden
Wat kunnen we voor jou betekenen?
Samen behalen we de beste online resultaten!
Social media advertising uitbesteden?
adverteren op soical media met Mr Online Marketing
Onze advertising specialisten hebben veel ervaring in het opzetten en beheren van social media advertenties. Daardoor weten we wat wel én niet werkt.
Social media advertising uitbesteden kan bij ons daarom erg goed. Samen met ons team van marketeers brengen we jouw doelgroep in kaart en bepalen we de beste benadering. Daarbij maken we bijvoorbeeld gebruik van slimme cookies en datasets voor retargeting, maar kunnen we ook look-a-like doelgroepen bouwen op basis van eerdere klanten of websitebezoekers.
Zo combineren we jullie kennis van jullie klanten met onze online-ervaring. Samen vertalen we de doelstellingen van onze opdrachtgevers naar concrete campagne- en advertentiedoelstellingen.
Door onze ervaring weten we precies welke platformen voor welke doeleinden gebruikt kunnen worden. De meest voorkomende platformen waarop wij actief zijn voor onze opdrachtgevers zijn Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn en YouTube.Â
Â
Â
Wat kunnen we voor jou betekenen?
Samen behalen we de beste online resultaten!
Voordelen
- Creëer brand awareness
- Verbeterde online vindbaarheid
- Bouw een relatie op met jouw doelgroep
- Vind, bereik én activeer jouw doelgroep
- Ideaal voor remarketing
- Meetbaar en testbaar
Wat kunnen we voor jou betekenen?
Samen behalen we de beste online resultaten!
Adverteren op facebook
Adverteren op Facebook is nog steeds één van de meest voorkomende social media advertenties. Meer dan 7,3 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook dagelijks en dat maakt het platform erg interessant om jouw bedrijf te promoten op Facebook. Facebook biedt een gigantisch bereik en biedt veel mogelijkheden om heel gericht jouw doelgroep te bereiken. Al die mogelijkheden kunnen er helaas ook voor zorgen dat Facebook advertentie manager een doolhof wordt waarin je door de bomen het bos niet meer ziet.
Juist om die reden raden wij aan om Facebook advertenties uit te besteden. Als social media bureau zitten we continu bovenop de laatste ontwikkelingen. Door die kennis kunnen gerichter, sneller en goedkoper adverteren op Facebook. Zo besparen onze opdrachtgevers geld en tijd die ze in hun onderneming kunnen steken.
Adverteren op Instagram
Instagram groeit de laatste jaren erg veel. Met een dagelijks gemiddelde van 3,7 miljoen gebruikers kun je erg veel mensen bereiken. Adverteren op Instagram kan perfect zijn voor bedrijven met visuele content. Instagram is op dit moment het populairste platform in de leeftijd van 18-29 jaar oud. Wanneer je een jongere doelgroep wilt aanspreken kunnen Instagram advertenties daarom een goede keuze zijn. Samen gaan we in overleg en komen we tot de juiste strategie voor jouw doelgroep. Zo zorgen we ervoor dat we jouw doelen behalen en jouw bedrijf laten groeien.
Adverteren op LinkedIn
Tegelijkertijd is de concurrentie op LinkedIn relatief laag, terwijl de conversies vaak hoog liggen. Hier staat helaas wel tegenover dat LinkedIn, vergeleken met bijvoorbeeld Facebook, relatief duur is. Maar met de juiste doelgroepen en instellingen kunnen LinkedIn-advertenties onder andere erg goed ingezet worden voor het genereren van zakelijke leads van hoge kwaliteit. Wij weten wat daarbij werkt en adviseren je hier graag in.Â
Adverteren op YouTube
YouTube wordt steeds populairder onder vrijwel alle doelgroepen. En niet onbelangrijk: de gemiddelde sessieduur op YouTube duurt voor mobiele gebruikers 40 minuten, en dat groeit nog steeds. Dat maakt het een goed platform voor zowel B2B als B2C advertenties. Maar hoe zet je een succesvolle YouTube campagne op? Wij hebben 4 belangrijke tips voor je:
·       De best presterende lengte van een video-advertentie op YouTube is tussen de 20 en 40 seconden
·       Toon je belangrijkste USP’s in de eerste 5 seconden
·       Toon je product of dienst in de eerste 5 seconden
·    Toon je merk in de eerste 5 secondenÂ
Ook voor YouTube (onderdeel van Google) geldt helaas dat het advertentiebeheer al snel onoverzichtelijk kan worden. Zo kun je bijvoorbeeld langere Trueview advertenties inzetten, met als nadeel dat mensen ze kunnen doorklikken. Maar je kunt ook kiezen voor hele gerichte bumper advertenties. Daarin heb je 6 seconden om jouw doel duidelijk te maken en je boodschap te vertellen.
Vervolgens kun je jouw doelgroep samenstellen op basis van onder meer geslacht, leeftijd, interesses, plaatsingen, zoekwoorden en demografie. Maar video-ads zijn natuurlijk ook uitermate geschikt voor remarketing-campagnes. Al die mogelijkheden maken YouTube bij uitstek geschikt om jouw naamsbekendheid te vergroten of jouw merk nóg beter te laden. En het mooiste? Adverteren op YouTube is relatief goedkoop! Een advertentie op YouTube kost gemiddeld tussen de €0,05 en €0,30 per weergave en in veel gevallen betaal je pas wanneer iemand jouw video écht bekijkt.
Tot slot gaven we al kort aan dat YouTube onderdeel is van Google. Daardoor kunnen video’s op YouTube indirect zelfs bijdragen aan de vindbaarheid van jouw website. Kortom: Adverteren op YouTube biedt veel mogelijkheden, maar kan daardoor ook ingewikkeld zijn. Als online marketingbureau helpen we daarom graag om YouTube in te zetten voor jouw bedrijf!
Wat kost adverteren op social media?
Bij adverteren werken we met verschillende advertentiemogelijkheden, doelstellingen en kanalen. Je betaalt pas voor de advertenties als een bezoeker erop ingaat. Wat dat betekent hangt af van de advertentiedoelstelling: dat kan een klik, actie, lead of vertoning zijn. In onderstaand schema leggen we een aantal van de verschillende mogelijkheden aan je uit. Afhankelijk van jouw doelstellingen beslissen we samen welke advertentiedoelstelling(en) het beste aansluit(en).
Vorm | Betekenis | Voorbeeld |
CPC | Cost per Click | Verkeer: kosten per klik |
CPM | Cost per Mille | Branding: kosten per 1.000 vertoningen |
CPL | Cost per Lead | Formulier: kosten per inschrijving nieuwsbrief |
CPS | Cost per Sale | Webshop: kosten per verkoop |
CPV | Cost per View | Video: kosten bij weergave van bvb minimaal 3 seconden |
Gecertificeerd Facebook partner
Mr Online Marketing is als social media advertising bureau gecertificeerd partner van Facebook (en daarbij behorende platforms als Instagram, WhatsApp en Facebook Messenger). Facebook geeft aan bedrijven die voldoen aan de hoge standaard van kennis en advertentieprestaties een certificering. Een soort goedkeuring op basis van ons track-record. Hierdoor weet je dat wij gespecialiseerd zijn in Facebook en Instagram advertenties. Als bijkomend voordeel worden wij als certified partner door Facebook ondersteund met de nieuwste updates en trainingen. Zo zijn we altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en krijgen we voorrang bij nieuwe producten en technieken. Tot slot hebben we als partner toegang tot benchmark gegevens die ons veel inzicht geven in de best presterende advertentiecampagnes.
Mogelijk is dit ook interessant?
Onze overige diensten
SEO (Search Engine Optimization)
Bovenaan in Google? Weten waar jouw doelgroep naar zoekt en hoe je daar het beste op kunt inspelen? Wij helpen je van onderzoek tot plaats 1 in zoekmachines.
Social Media Marketing
Je bereik vergroten op Facebook? producten verkopen via Instagram shopping? Samen maken we een gerichte contentplanning en halen we meer uit jouw sociale media.
Toch wat anders?
Neem eens een kijkje bij de rest van onze diensten. Misschien vind je daar wat je zoekt. Ook niet? Neem dan gerust contact met ons op. Wij houden wel van een uitdaging!
Een aantal van onze opdrachtgevers
Voor wie we ons al keihard inzetten?
Samen boeken we online resultaat
Mogen we ook voor jou aan de slag?
Een aantal van onze partners
Met wie we werken?