Adverteren op Facebook

Adverteren op social media

social media advertenties uitbesteden

SOCIAL MEDIA ADVERTEREN

Social media behoren tot de waardevolste internetkanalen om je boodschap te verspreiden. Niet alleen onder jouw doelgroep, jouw klant, maar tevens onder potentieel geïnteresseerden. Met een goede social media strategie bereik je naast de mensen die jouw bedrijf al kennen namelijk ook relatief eenvoudig nieuwe leads en klanten.

Als online marketingbureau bekijken we samen met jou waar de kansen liggen voor jouw organisatie. Samen stellen we heldere doelen op en gaan we aan de slag om die te behalen. Wil je het aantal leads die je via Facebook binnenkrijgt vergroten met 25%? Dan gaan we daar gericht voor aan de slag. Wil je jouw bereik op Instagram uitbouwen met huidige klanten? Goed idee! Gaan we doen. Liever een nieuwe, jonge, doelgroep bereiken via TikTok? Ook daar zijn we in thuis!

WAAROM ADVERTEREN VIA SOCIAL MEDIA?

Merkbeleving


Laat bezoekers een sterke merkbeleving ervaren.

Meer verkeer


Creeër meer leads door volgers naar jouw website te leiden.

groot bereik


Bereik jouw doelgroep met slimme targeting opties.

interactie


Bouw een band op met jouw doelgroep en bind jouw klanten.

adverteren vs organisch posten

Het adverteren op social media biedt uitgebreide mogelijkheden. Naast het bereiken van reeds bestaande klanten en mensen die bijvoorbeeld je Facebook-pagina hebben geliked, is het ook mogelijk om social-mediagebruikers te bereiken die nog geen belangstelling hebben voor jouw merk. Om hier meer controle over het bereik te hebben én je tot een publiek te richten dat daadwerkelijk tot jouw doelgroep behoort, is adverteren via social media een aantrekkelijke optie. Social mediaplatformen als Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn bieden daartoe uitstekende mogelijkheden.

Explosion Massive Rocket.H09 Mr Online Marketing
5365678 fb facebook facebook logo icon Mr Online Marketing

Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook is nog steeds één van de meest gebruikte opties voor social media advertenties. Meer dan 7,3 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook dagelijks en dat maakt het platform erg interessant om jouw bedrijf te promoten op Facebook. Facebook biedt een gigantisch bereik en biedt veel mogelijkheden om heel gericht jouw doelgroep te bereiken. Al die mogelijkheden kunnen er helaas ook voor zorgen dat Facebook advertentie manager een doolhof wordt waarin je door de bomen het bos niet meer ziet.

Juist om die reden raden wij aan om Facebook advertenties uit te besteden. Als social media bureau zitten we continu bovenop de laatste ontwikkelingen. Door die kennis kunnen gerichter, sneller en goedkoper adverteren op Facebook. Zo besparen onze opdrachtgevers geld en tijd die ze in hun onderneming kunnen steken.

Adverteren op instagram

Instagram groeit de laatste jaren erg veel. Met een dagelijks gemiddelde van 3,7 miljoen gebruikers kun je erg veel mensen bereiken. Adverteren op Instagram kan perfect zijn voor bedrijven met visuele content. Instagram is op dit moment het populairste platform in de leeftijd van 18-29 jaar oud. Wanneer je een jongere doelgroep wilt aanspreken kunnen Instagram advertenties daarom een goede keuze zijn. Samen gaan we in overleg en komen we tot de juiste strategie voor jouw doelgroep. Zo zorgen we ervoor dat we jouw doelen behalen en jouw bedrijf laten groeien.

5296765 camera instagram instagram logo icon Mr Online Marketing

Adverteren op Youtube

YouTube wordt steeds populairder onder vrijwel alle doelgroepen. En niet onbelangrijk: de gemiddelde sessieduur op YouTube duurt voor mobiele gebruikers 40 minuten, en dat groeit nog steeds. Dat maakt het een goed platform voor zowel B2B als B2C advertenties. Maar hoe zet je een succesvolle YouTube campagne op? Wij hebben 4 belangrijke tips voor je:

De best presterende lengte van een video-advertentie op YouTube is tussen de 20 en 40 seconden

  • Toon je belangrijkste USP’s in de eerste 5 seconden
  • Toon je product of dienst in de eerste 5 seconden
  • Toon je merk in de eerste 5 seconden 
5296521 play video vlog youtube youtube logo icon Mr Online Marketing

Ook voor YouTube (onderdeel van Google) geldt helaas dat het advertentiebeheer al snel onoverzichtelijk kan worden. Zo kun je bijvoorbeeld langere Trueview advertenties inzetten, met als nadeel dat mensen ze kunnen doorklikken. Maar je kunt ook kiezen voor hele gerichte bumper advertenties. Daarin heb je 6 seconden om jouw doel duidelijk te maken en je boodschap te vertellen.

Vervolgens kun je jouw doelgroep samenstellen op basis van onder meer geslacht, leeftijd, interesses, plaatsingen, zoekwoorden en demografie. Maar video-ads zijn natuurlijk ook uitermate geschikt voor remarketing-campagnes. Al die mogelijkheden maken YouTube bij uitstek geschikt om jouw naamsbekendheid te vergroten of jouw merk nóg beter te laden. En het mooiste? Adverteren op YouTube is relatief goedkoop! Een advertentie op YouTube kost gemiddeld tussen de €0,05 en €0,30 per weergave en in veel gevallen betaal je pas wanneer iemand jouw video écht bekijkt.Tot slot gaven we al kort aan dat YouTube onderdeel is van Google. Daardoor kunnen video’s op YouTube indirect zelfs bijdragen aan de vindbaarheid van jouw website. Kortom: Adverteren op YouTube biedt veel mogelijkheden, maar kan daardoor ook ingewikkeld zijn. Als online marketingbureau helpen we daarom graag om YouTube in te zetten voor jouw bedrijf!

Adverteren op Linkedin

LinkedIn is een zakelijk platform waarmee je bedrijven en haar medewerkers goed kunt bereiken. Daarvoor biedt LinkedIn unieke targetmogelijkheden voor zakelijke doelgroepen, zoals mogelijkheden om je te richten op mensen met een bepaalde functie, opleiding of zelfs bedrijf.

Tegelijkertijd is de concurrentie op LinkedIn relatief laag, terwijl de conversies vaak hoog liggen. Hier staat helaas wel tegenover dat LinkedIn, vergeleken met bijvoorbeeld Facebook, relatief duur is. Maar met de juiste doelgroepen en instellingen kunnen LinkedIn-advertenties onder andere erg goed ingezet worden voor het genereren van zakelijke leads van hoge kwaliteit. Wij weten wat daarbij werkt en adviseren je hier graag in. 

5771768 Mr Online Marketing
ads specialist daan Mr Online Marketing

PLAN EEN AFSPRAAK IN MET ONZE  ADVERTISING EXPERT

Antwoord nodig op net die ene vraag? Of wil je kennismaken? Plan via de onderstaande knop een afspraak in met een expert.

contact

Daag ons uit met jouw nieuwste project!

Mr Online Marketing is een ervaren bureau dat alle aspecten van online marketing beheerst en de online marketing strategie van jouw bedrijf samen met jou de aandacht geeft die deze verdient. Daarom maken we elke strategie op maat, afgestemd op je klanten, zodat we samen het maximale resultaat kunnen halen.

 

Veelgestelde vragen

Social media advertising is eigenlijk gewoon het adverteren op social media platforms zoals Facebook of Instagram. Vaak specifiek gericht op betaalde advertenties (in plaats van reguliere, gratis of organische, posts).

Eigenlijk is het starten met adverteren op social media heel simpel. Je kunt vaak direct vanuit je social media kanaal berichten ‘boosten’. Tegelijkertijd is dat iets dat we in bijna alle gevallen afraden, op die manier heb je namelijk maar weinig mogelijkheden om jouw doelgroep goed in te stellen en uiteindelijk te bereiken.

Bij adverteren werken we met verschillende advertentiemogelijkheden, doelstellingen en kanalen. Je betaalt pas voor de advertenties als een bezoeker erop ingaat. Wat dat betekent hangt af van de advertentiedoelstelling: dat kan een klik, actie, lead of vertoning zijn. In onderstaand schema leggen we een aantal van de verschillende mogelijkheden aan je uit. Afhankelijk van jouw doelstellingen beslissen we samen welke advertentiedoelstelling(en) het beste aansluit(en).

VormBetekenisVoorbeeld
CPCCost per ClickVerkeer: kosten per klik
CPMCost per MilleBranding: kosten per 1.000 vertoningen
CPLCost per LeadFormulier: kosten per inschrijving nieuwsbrief
CPSCost per SaleWebshop: kosten per verkoop
CPVCost per ViewVideo: kosten bij weergave van bijv. minimaal 3 seconden