Social media behoren tot de waardevolste internetkanalen om je boodschap te verspreiden. Niet alleen onder jouw doelgroep, jouw klant, maar tevens onder potentieel geïnteresseerden. Met een goede social media strategie bereik je naast de mensen die jouw bedrijf al kennen namelijk ook relatief eenvoudig nieuwe leads en klanten.
Als online marketingbureau bekijken we samen met jou waar de kansen liggen voor jouw organisatie. Samen stellen we heldere doelen op en gaan we aan de slag om die te behalen. Wil je het aantal leads die je via Facebook binnenkrijgt vergroten met 25%? Dan gaan we daar gericht voor aan de slag. Wil je jouw bereik op Instagram uitbouwen met huidige klanten? Goed idee! Gaan we doen. Liever een nieuwe, jonge, doelgroep bereiken via TikTok? Ook daar zijn we in thuis!
MERKBELEVING
Laat bezoekers een sterke merkbeleving ervaren.
MEER VERKEER
Creeër meer leads door volgers naar jouw website te leiden.
GROOT BEREIK
Bereik jouw doelgroep met slimme targeting opties.
INTERACTIE
Bouw een band op met jouw doelgroep en bind jouw klanten.
Het adverteren op social media biedt uitgebreide mogelijkheden. Naast het bereiken van reeds bestaande klanten en mensen die bijvoorbeeld je Facebook-pagina hebben geliked, is het ook mogelijk om social-mediagebruikers te bereiken die nog geen belangstelling hebben voor jouw merk. Om hier meer controle over het bereik te hebben én je tot een publiek te richten dat daadwerkelijk tot jouw doelgroep behoort, is adverteren via social media een aantrekkelijke optie. Social mediaplatformen als Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn bieden daartoe uitstekende mogelijkheden.
Adverteren op Facebook is nog steeds één van de meest gebruikte opties voor social media advertenties. Meer dan 7,3 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook dagelijks en dat maakt het platform erg interessant om jouw bedrijf te promoten op Facebook. Facebook biedt een gigantisch bereik en biedt veel mogelijkheden om heel gericht jouw doelgroep te bereiken. Al die mogelijkheden kunnen er helaas ook voor zorgen dat Facebook advertentie manager een doolhof wordt waarin je door de bomen het bos niet meer ziet.
Juist om die reden raden wij aan om Facebook advertenties uit te besteden. Als social media bureau zitten we continu bovenop de laatste ontwikkelingen. Door die kennis kunnen we gerichter, sneller en goedkoper adverteren op Facebook. Zo besparen onze opdrachtgevers geld en tijd die ze in hun onderneming kunnen steken.
Instagram groeit de laatste jaren erg veel. Met een dagelijks gemiddelde van 3,7 miljoen gebruikers kun je erg veel mensen bereiken.
Adverteren op Instagram kan perfect zijn voor bedrijven met visuele content. Instagram is op dit moment het populairste platform in de leeftijd van 18-29 jaar oud.
Wanneer je een jongere doelgroep wilt aanspreken kunnen Instagram advertenties daarom een goede keuze zijn. Samen gaan we in overleg en komen we tot de juiste strategie voor jouw doelgroep. Zo zorgen we ervoor dat we jouw doelen behalen en jouw bedrijf laten groeien.
YouTube wordt steeds populairder onder vrijwel alle doelgroepen. En niet onbelangrijk: de gemiddelde sessieduur op YouTube duurt voor mobiele gebruikers 40 minuten, en dat groeit nog steeds. Dat maakt het een goed platform voor zowel B2B als B2C advertenties. Maar hoe zet je een succesvolle YouTube campagne op? Wij hebben 4 belangrijke tips voor je:
De best presterende lengte van een video-advertentie op YouTube is tussen de 20 en 40 seconden
Ook voor YouTube (onderdeel van Google) geldt helaas dat het advertentiebeheer al snel onoverzichtelijk kan worden. Zo kun je bijvoorbeeld langere Trueview advertenties inzetten, met als nadeel dat mensen ze kunnen doorklikken. Maar je kunt ook kiezen voor hele gerichte bumper advertenties. Daarin heb je 6 seconden om jouw doel duidelijk te maken en je boodschap te vertellen.
Vervolgens kun je jouw doelgroep samenstellen op basis van onder meer geslacht, leeftijd, interesses, plaatsingen, zoekwoorden en demografie. Maar video-ads zijn natuurlijk ook uitermate geschikt voor remarketing-campagnes. Al die mogelijkheden maken YouTube bij uitstek geschikt om jouw naamsbekendheid te vergroten of jouw merk nóg beter te laden. En het mooiste? Adverteren op YouTube is relatief goedkoop! Een advertentie op YouTube kost gemiddeld tussen de €0,05 en €0,30 per weergave en in veel gevallen betaal je pas wanneer iemand jouw video écht bekijkt.Tot slot gaven we al kort aan dat YouTube onderdeel is van Google. Daardoor kunnen video’s op YouTube indirect zelfs bijdragen aan de vindbaarheid van jouw website. Kortom: Adverteren op YouTube biedt veel mogelijkheden, maar kan daardoor ook ingewikkeld zijn. Als online marketingbureau helpen we daarom graag om YouTube in te zetten voor jouw bedrijf!
LinkedIn is een zakelijk platform waarmee je bedrijven en haar medewerkers goed kunt bereiken. Daarvoor biedt LinkedIn unieke targetmogelijkheden voor zakelijke doelgroepen, zoals mogelijkheden om je te richten op mensen met een bepaalde functie, opleiding of zelfs bedrijf.
Tegelijkertijd is de concurrentie op LinkedIn relatief laag, terwijl de conversies vaak hoog liggen. Hier staat helaas wel tegenover dat LinkedIn, vergeleken met bijvoorbeeld Facebook, relatief duur is. Maar met de juiste doelgroepen en instellingen kunnen LinkedIn-advertenties onder andere erg goed ingezet worden voor het genereren van zakelijke leads van hoge kwaliteit. Wij weten wat daarbij werkt en adviseren je hier graag in.
PLAN EEN AFSPRAAK IN MET ONZE ADVERTISING EXPERT
Antwoord nodig op net die ene vraag? Of wil je kennismaken? Plan via de onderstaande knop een afspraak in met een expert.
contact
Daag ons uit met jouw nieuwste project!
Veelgestelde vragen
Social media advertising is eigenlijk gewoon het adverteren op social media platforms zoals Facebook of Instagram. Vaak specifiek gericht op betaalde advertenties (in plaats van reguliere, gratis of organische, posts).
Eigenlijk is het starten met adverteren op social media heel simpel. Je kunt vaak direct vanuit je social media kanaal berichten ‘boosten’. Tegelijkertijd is dat iets dat we in bijna alle gevallen afraden, op die manier heb je namelijk maar weinig mogelijkheden om jouw doelgroep goed in te stellen en uiteindelijk te bereiken.
Bij adverteren werken we met verschillende advertentiemogelijkheden, doelstellingen en kanalen. Je betaalt pas voor de advertenties als een bezoeker erop ingaat. Wat dat betekent hangt af van de advertentiedoelstelling: dat kan een klik, actie, lead of vertoning zijn. In onderstaand schema leggen we een aantal van de verschillende mogelijkheden aan je uit. Afhankelijk van jouw doelstellingen beslissen we samen welke advertentiedoelstelling(en) het beste aansluit(en).
Vorm | Betekenis | Voorbeeld |
CPC | Cost per Click | Verkeer: kosten per klik |
CPM | Cost per Mille | Branding: kosten per 1.000 vertoningen |
CPL | Cost per Lead | Formulier: kosten per inschrijving nieuwsbrief |
CPS | Cost per Sale | Webshop: kosten per verkoop |
CPV | Cost per View | Video: kosten bij weergave van bijv. minimaal 3 seconden |
Wil jij ook meer halen uit jouw social media advertenties?
Wij helpen je graag!
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!
Blijf op de hoogte van de leukste online marketing nieuwtjes en handige tips & tricks
Vul onderstaand formulier in dan nemen we z.s.m. contact met je op voor een SEO Quickscan.