SEA uitbesteden bij Mr Online Marketing Eindhoven

GOOGLE ADS UITBESTEDEN

SEARCH ENGINE ADVERTISING

ADVERTEREN in
google en bing (SEA)

Het gevecht om de beste posities in de zoekmachines kan meerdere manieren worden geleverd. Naast zoekmachine optimalisatie (SEO) wat zich focust op het aanbrengen van verbeteringen en wijzigingen rond je website of webshop, staat eveneens adverteren op Google (Google Ads) of Bing (Microsoft Advertising) tot je beschikking.

Het opzetten van zoekmachine advertenties kost tijd – je moet zoekwoorden onderzoeken, ad copy schrijven en de campagnes gedurende de periode monitoren en optimaliseren. Dus ook nadat de campagne opgezet, houdt het niet op: als de campagne eenmaal loopt, moet deze regelmatig worden gecontroleerd en beheerd. Goede zoektermen komen in aparte campagnes, biedingen worden bijgesteld, doelgroepen aangepast, etc.

DE VOORDELEN VAN ADVERTEREN in ZOEKMACHINES

doelgericht


Wordt goed gevonden door klanten als ze je nodig hebben.

snel resultaat


De impact van een goede campagne is direct merkbaar.

effectief


Adverteer met weinig risico en een hoog rendement.

Inzichtelijk


Beheer de resultaten in een overzicht en stuur bij waar nodig.

BETER VINDBAAR DOOR GOOGLE ADS

Zoekmachines vormen voor veel mensen het startpunt op het internet bij de aanschaf van een product of dienst of als ze op zoek zijn naar informatie. Ondernemingen doen er middels online marketing alles aan om de concurrenten voor te blijven op de voor hun relevante en winstgevende zoekwoorden. De bedrijven die bovenaan in de zoekresultaten verschijnen ontvangen simpelweg de meeste potentiële klanten en leads op hun website of webshop.
Gevonden worden in Google Mr Online marketing

GOOGLE ADS LEVEREN SNELLE RESULTATEN

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een lange termijn strategie die als investering moet worden gezien de eerste periode. Voor direct resultaat is het belangrijk om in ieder geval een SEA campagne op te starten. Zoekmachine adverteren (SEA) verzekert je van een goede visibiliteit in de zoekmachines en, afhankelijk van je budget en doelstellingen, over alle fases van de customer journey heen. Zo bereik je precies de juiste doelgroep op precies het juiste moment.

Een ander mooi voordeel is dat je met je Google Ads campagnes heel gemakkelijk ervaringen op kan doen die je kan gebruiken voor je SEO strategie. Het liefst gaan beide echter hand in hand want de intentie achter een zoekopdracht verandert natuurlijk niet of je er nu direct of indirect voor betaald. De keuze wanneer te starten met zoekmachine adverteren is dus echt afhankelijk van jouw doelstellingen op korte en lange termijn.

target blue Mr Online Marketing

EFFECTIEF ADVERTEREN 

Hoewel je het budget zelf in de hand hebt, kan het toch moeilijk zijn om dit efficiënt te gebruiken. Gemiddeld verspil je zo’n 40% van het budget, als je niet weet hoe je de campagnes moet optimaliseren. Daar zijn enkele oorzaken voor:

Bij het kiezen van zoekwoorden heb je enkele zoektypen, uitsluitingszoekwoorden en zoekwoorden. Bij het verkeerd gebruik van match types, kies je er dus voor dat je vaker de veiling in gaat op zoekopdrachten die mogelijk helemaal niet aansluiten binnen jouw bedrijfsvoering.

Onze specialisten kijken naar deze zoektermen en sluiten uit waar nodig is. Wij doen graag een gratis SEA quickscan om te kijken waar de kansen liggen voor jouw campagnes. Daarbij zien wij in een oogopslag of er wat fout gaat in het account, waar je het account nog kan uitbreiden en of je gebruik maakt van de juiste instellingen van de campagne.

Display advertising

Online display-advertenties kunnen worden gebruikt om mensen te bereiken die de website mogelijk eerder hebben bezocht, maar geen aankoop hebben gedaan of geen andere actie hebben ondernomen. Met dit proces kun je eerdere bezoekers advertenties laten zien die ofwel op hen zijn afgestemd of die een aanbieding bevatten om hen aan te moedigen terug te keren naar jouw site en jouw producten of diensten te kopen. Remarketing houdt in dat op elke pagina van jouw website een stukje code wordt geplaatst dat bepaalde informatie over jouw bezoekers verzamelt.

Met display-advertenties wordt jouw merk overal op internet door de juiste mensen gezien. Dankzij onze display-marketingstrategieën kunnen we in het oog springende en boeiende advertenties voor jouw bedrijf maken en deze voor potentiële klanten plaatsen.
Als onderdeel van jouw campagne kunnen we display-advertenties implementeren om ervoor te zorgen dat jouw advertenties worden opgemerkt door jouw doelgroep. We kunnen display-advertenties in verschillende vormen maken, waaronder banneradvertenties, rich media en zelfs video. Waar het publiek ook is, jij en jouw display-advertentiecampagnes kunnen er zijn om hen aan te moedigen jouw website te bezoeken.

Het Display Netwerk is een verzameling van miljoenen websites die advertenties weergeven. Het is een wereldwijde marketing infrastructuur die klaar staat om gerichte advertenties aan internetgebruikers te leveren.

Advertenties worden weergegeven met behulp van een systeem van gedragsgerichte targeting. Het is een effectieve methode, maar in een agressieve markt kan het problematisch zijn om het bedrijf opgemerkt te krijgen.
ads specialist daan Mr Online Marketing

PLAN EEN AFSPRAAK IN MET onze google ads EXPERT

Antwoord nodig op net die ene vraag? Of wil je kennismaken? Plan via de onderstaande knop een afspraak in met een expert.

contact

Daag ons uit met jouw nieuwste project!

Mr Online Marketing is een ervaren bureau dat alle aspecten van online marketing beheerst en de online marketing strategie van jouw bedrijf samen met jou de aandacht geeft die deze verdient. Daarom maken we elke strategie op maat, afgestemd op je klanten en doelstellingen, zodat we samen het maximale resultaat kunnen halen.

 

Veelgestelde vragen

SEA is een afkorting die staat voor Search Engine Advertising. In het Nederlands wordt dit zoekmachine adverteren genoemd. Een vorm van online marketing waarbij betaalde advertenties in zoekmachines ingezet worden om prominenter weergegeven te worden in de zoekresultaten.

Bij SEO (Search Engine Optimization) wordt jouw website geoptimaliseerd voor zoekmachines zodat deze organisch gevonden wordt (in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google). Bij SEA (Search Engine Advertising) wordt gebruik gemaakt van PPC (pay per click); je adverteert dan in de zoekmachine en betaalt een bepaald bedrag per klik op jouw link. SEO is duurzamer, maar het duurt ook langer voordat je resultaat ziet. SEA is een manier om snel bovenaan te komen in Google, maar zodra het budget op is wordt jouw link niet meer weergegeven.

De kosten voor SEA (o.a. Google Ads) die je uiteindelijk per klik betaalt zijn sterk afhankelijk van je concurrentie. Jouw advertentie komt in een veiling terecht en de beste advertentie krijgt uiteindelijk de beste positie. De ervaring leert dat de gemiddelde kosten per klik op €0,80 cent ligt, maar per branche zijn er enorme verschillen. Wil je weten wat de gemiddelde kosten zijn voor jouw branche? Neem dan contact met ons op.