Content creatie & management
Content marketing uitbesteden
Vind ik leuk
Content Marketing leidt tot groei van jouw merk, bedrijf of organisatie. Mits je het goed doet natuurlijk. Mensen kopen nu eenmaal liever iets van een bedrijf dat zij leuk vinden, dan een bedrijf waar ze een hekel aan hebben.
Content creatie kan daardoor een erg krachtig middel of juist een echte ‘pain in the ass’ zijn. Content van anderen bekijken of lekker door social media scrollen gaat je goed af. Maar wanneer je een aantal posts per week wilt plaatsen voor jouw organisatie, of een toffe videocampagne wilt bedenken, dan is de inspiratie gauw op. Content creatie en content management uitbesteden kunnen dan een goede oplossing zijn.
Zowel voor business to consumer- (B2C), als voor business to business (B2B) bedrijven liggen er kansen op het gebied van content. Ieder kanaal heeft zijn eigen doelgroepen, voor- en nadelen. Als online marketingbureau bekijken we samen met jou waar de kansen liggen voor jouw organisatie. Samen stellen we heldere doelen op en gaan we aan de slag om die te behalen.
Content marketing
Content marketing
DE VOORDELEN VAN Content marketing
DE VOORDELEN VAN Content marketing
ZICHTBAARHEID
Aanwezig zijn daar waar je doelgroep zich bevindt.
MEER BEZOEKERS
Goede content leidt tot een groot bereik en (online) bezoekers.
KLANTENBINDING
Zoek de interactie op met je doelgroep en ga voor klantenbinding.
IDENTITEIT
Laat bezoekers een sterke merkbeleving ervaren.
Content strategie
Content strategie
Ons team van online content specialisten bestaat uit professionele marketeers die van mening zijn dat alle online content begint met een goede contentstrategie. Het beheren van online kanalen omvat meer dan alleen posten op sociale media. Daarom starten we met een goede content strategie.
“Goede content is essentieel om jouw bedrijf online zichtbaar te maken.”
Voor goede social media marketing, en content marketing in het algemeen, is het belangrijk dat je weet wat je wilt bereiken. Eerst stellen we KPI’s en doelen vast waarna we een duidelijk plan maken hoe we die gaan bereiken. Dat doen we samen met onze opdrachtgevers. Jij kent jouw producten en doelgroep tenslotte het beste. En onze creatieve koppen weten de juiste snaar te raken bij die doelgroep.
Op basis van dat plan maken we vervolgens ook een contentplanning. Op die manier zorgen we ervoor dat we op een constante en consistente manier zichtbaar blijven, wat uiteindelijk de kracht van jouw merk nog verder versterkt.
CONTENT creatie
CONTENT creatie
Nog veel te vaak zien we dat bedrijven de plank volledig misslaan met hun content. Slecht opgemaakte content, onregelmatige content, of zelfs helemaal geen content.
In een tijd waarin mensen urenlang door social media scrollen en berichten makkelijker delen dan ooit is dat écht not-done. Vinden wij.
Wat dan wel? Relevante en aansprekende content die aansluit op jouw doelgroep! En gelukkig kunnen wij je daarbij helpen. Op basis van jouw huisstijl of stijlvoorkeuren kunnen wij content templates maken. Afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever gaan we ook aan de slag met het vullen van die templates (content creatie), doe je dat als opdrachtgever zelf of werken we hierin samen (teamwork!).
Heb je nog helemaal geen huisstijl of weet je absoluut niet waar je moet beginnen? Ook al geen probleem! We kunnen prima uit de weg met een beknopte briefing en vinden zelf dat we op ons best zijn wanneer opdrachtgevers ons volledig carte blanche geven. Onze content specialisten zijn experts op het gebied van tekst (copywriting), vormgeving, animaties, video en nog veel meer, dus dat komt wel goed.
Hero, hub en hygiene content?
Het 3H-model (of Hahaha, zoals wij het noemen) van Google is een handige tool om het hele jaar door relevante content te maken en gestructureerd jouw merk uit te bouwen.
Als je ervoor kiest om content creatie aan ons uit te besteden dan creëren we dus vaak hero-, hub- en hygiëne-content. Met hero-content bouwen we met krachtige content in een korte tijd bezoekersmassa op, met hub-content zorgen we ervoor dat bezoekers ook nog eens terugkomen en hygiëne-content zetten we het hele jaar door in voor een stabiele stroom bezoekers.
Story telling
Ken je dat gevoel dat je een tekst hebt gelezen of presentatie hebt bekeken, maar achteraf niet meer echt weet dat je gelezen of gehoord hebt?
Dat komt omdat het verhaal niets deed met je gevoel! En precies daarom gebruiken we graag storytelling. Daarmee nemen we mensen mee in het verhaal en maken we gebruik van hun inlevingsvermogen. Zo zorgen we ervoor dat we de juiste (gevoelige) snaar raken om jouw doelgroep te activeren.
Dus: Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: ‘Ik zie het al, uit de kom’. Snap. je? Haha.
Content management
Content management
Tot slot brengen we alle onderdelen van strategie en planning tot creatie en verspreiden samen. Dat noemen we content management.
Hiervoor richten we systemen in waarmee we content inplannen, stellen we tools in voor online community management en spelen we in op interactie via sociale media. Voor al deze onderdelen maken we gebruik van data. Veel data. Big Data.
Uit die data lezen we af wat er speelt bij de doelgroep en welke content aanslaat (en welke niet). Dat gebruiken we als voeding voor de contentkalender en de uiteindelijke content die we maken. En dát noemen wij content management; het continu (door)ontwikkelen van content op basis van de behoefte van de doelgroep. Content is tenslotte simpelweg een Engelse vertaling van het Nederlandse woord ‘Inhoud’, wij vinden het belangrijk om ook echt inhoud toe te voegen.
PLAN EEN AFSPRAAK IN MET ONZE CONTENT EXPERT
Antwoord nodig op net die ene vraag? Of wil je kennismaken? Plan via de onderstaande knop een afspraak in met een expert.
contact
Daag ons uit met jouw nieuwste project!
Veelgestelde vragen
Social media advertising is eigenlijk gewoon het adverteren op social media platforms zoals Facebook of Instagram. Vaak specifiek gericht op betaalde advertenties (in plaats van reguliere, gratis of organische, posts).
Eigenlijk is het starten met adverteren op social media heel simpel. Je kunt vaak direct vanuit je social media kanaal berichten ‘boosten’. Tegelijkertijd is dat iets dat we in bijna alle gevallen afraden, op die manier heb je namelijk maar weinig mogelijkheden om jouw doelgroep goed in te stellen en uiteindelijk te bereiken.
Bij adverteren werken we met verschillende advertentiemogelijkheden, doelstellingen en kanalen. Je betaalt pas voor de advertenties als een bezoeker erop ingaat. Wat dat betekent hangt af van de advertentiedoelstelling: dat kan een klik, actie, lead of vertoning zijn. In onderstaand schema leggen we een aantal van de verschillende mogelijkheden aan je uit. Afhankelijk van jouw doelstellingen beslissen we samen welke advertentiedoelstelling(en) het beste aansluit(en).
Vorm | Betekenis | Voorbeeld |
CPC | Cost per Click | Verkeer: kosten per klik |
CPM | Cost per Mille | Branding: kosten per 1.000 vertoningen |
CPL | Cost per Lead | Formulier: kosten per inschrijving nieuwsbrief |
CPS | Cost per Sale | Webshop: kosten per verkoop |
CPV | Cost per View | Video: kosten bij weergave van bijv. minimaal 3 seconden |