Social media storytelling

3 tips voor social media storytelling

Social media storytelling

Storytelling

Iedereen houdt van verhalen en al helemaal als ze goed verteld worden. Vraag maar rond. Waarom zou je jouw verhaal dan ook niet delen via social media platformen? Op deze manier verbind je (potentiële) klanten met je bedrijf. 

social media storytelling

Storytelling via social media is niet gemakkelijk. Als je post niet interessant genoeg is, haakt men af. Wij geven je 3 tips hoe je jouw merkverhaal kunt doorvertalen naar je social media kanalen. 

1. Gebruik betrouwbare hoofdpersonen

Mensen verbinden zich met mensen, niet met bedrijven. Dat komt omdat we ons met andere mensen kunnen identificeren. Daarnaast roept een hoofdpersoon veel herkenning op. Dat is juist wat je wil. Plaats persoonlijke content en laat ook vooral zien waarom je doet wat je doet.

2. Betrek je volgers in het verhaal/ken je doelgroep

Weet wie je doelgroep is en welke content voor hen relevant is. Wat willen zij zien? Wat vinden zij interessant? Als je ervoor zorgt dat je je content kunt afstemmen op de behoefte van je (potentiële) klanten, zorgt je voor meer interactie.  

3. Breng verhaalstructuur aan

Een verhaal heeft een begin, middenstuk en einde. Maar je hoeft je verhaal niet in één keer kwijt aan je volgers. Door je verhaal op te delen in hoofdstukken, wek je nieuwsgierigheid op bij je (potentiële) klanten. Voorbeeld: Plaats een serie van online advertenties die samen een verhaal vormen.

Hulp nodig?

Heb je moeite met het doorvertalen van je merkverhaal naar je social media kanalen, of wil je het liever allemaal uitbesteden? Neem dan contact met ons op. Ook voor andere vragen kun je bij ons terecht!

Mr Online Marketing Houdoe!